Francuski Instytut Gospodarki Polska
22 823 42 83 Facebook LinkedIn
  • Francuski Instytut Gospodarki Polska EN
Wyniki wyszukiwania
Pomiń nawigacje
  • FIG Polska
  • Doradztwo
    X
    • Zakres usług
      • Strategia
      • Sprzedaż i marketing
      • Finanse
      • Organizacja i zarządzanie
    • TOP 5 - nasza specjalność w doradztwie
      • Budowa strategii rozwojowych i naprawczych
      • Wdrożenie strategii wg Balanced Scorecard
      • System zarządzania przez KPI i Action Plan
      • System zarządzania przez cele (MBO)
      • Strategia rynkowa i polityka handlowa
    • Przygotowanie do budowy i wdrożenia strategii
    • Metodyka realizacji projektów doradczych
    • Dlaczego warto pracować z FIG Polska?
    • Referencje i opinie naszych Klientów
    • Zespół doradców
    • Realizacja usług z dofinansowaniem
  • Szkolenia
    X
    • Zarządzanie strategiczne
      • Metodyka budowy strategii firmy
      • Zarządzanie wartością firmy - Value Based Management
      • Wdrożenie strategii - Balanced Scorecard i KPI
      • Budowa Action Plan i kaskadowanie celów i KPI
      • Strategiczne zarządzanie rynkami
      • Zarządzanie cenami - Pricing
      • Komunikacja strategii firmy oraz przywództwo w jej wdrożeniu
      • Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw
      • Strategiczne zarządzanie zakupami
      • Strategiczny HR
      • KPI Certification Training
    • Zarządzanie finansami
      • Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów cz.1
      • Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów cz.2
      • Analiza i diagnoza przedsiębiorstwa
      • Systemy informacji zarządczej
      • Zarządzanie cash flow i kapitałem obrotowym
      • Ocena i finansowanie projektów inwestycyjnych
      • Wycena przedsiębiorstw
      • Finansowanie rozwoju firmy
      • Efektywne decyzje na rynku kapitałowym. Uwaga! Zmiany w obowiązkach informacyjnych
      • Corporate Finance for Executives
    • Zarządzanie efektywnością
      • Zarządzanie przez cele (MBO)
      • Skuteczne zarządzanie projektem
      • Lean Management
      • Negocjacje w biznesie
      • Profesjonalna prezentacja informacji finansowych
      • Odpowiedzialność prawna kadry zarządzającej
    • Terminarz
    • Moduły tematyczne
    • Akademia Zarządzania Strategicznego
    • Gra strategiczna Horyzont Businnes Play
    • Realizacja usług z dofinansowaniem
    • TOP 5 - nasza specjalność w szkoleniach
  • Klienci
  • Eksperci
  • Aktualności
  • Baza wiedzy
    X
    Pomiń nawigacje
    • Zarządzanie - koncepcje, wskazówki oraz przykłady z naszej praktyki biznesowej
      Strategia firmy Ostatnio dodane:

      Zobacz więcej artykułów

      Balanced Scorecard (BSC) +KPI Ostatnio dodane:

      Zobacz więcej artykułów

      Value Based Management (VBM) Ostatnio dodane:

      Zobacz więcej artykułów

      Management by Objectives (MBO) Ostatnio dodane:

      Zobacz więcej artykułów

      Marketing i sprzedaż
      Finanse przedsiębiorstwa Ostatnio dodane:

      Zobacz więcej artykułów

      Organizacja i zarządzanie Ostatnio dodane:

      Zobacz więcej artykułów

    • Pytania do eksperta Ostatnio dodane:
      • Co zrobić, gdy klient strategiczny, okazuje się klientem nierentownym?
      • Obowiązkowe czynności przy łączeniu się spółek
      • Analiza pasma cenowego

      Zobacz więcej artykułów

    • Test wiedzy finansowej menedżera
    • Sukcesy polskich przedsiębiorstw - case studies Ostatnio dodane:
      • Monnari - Polski Feniks
      • Fakro - historia polskiej innowacyjności
      • Polskie kosmetyki podbiają świat! Historia sukcesu marki Inglot

      Zobacz więcej artykułów

    • Dane i wskaźniki ekonomiczne Ostatnio dodane:
      • Sierpień 2018
      • Kwiecień 2017
      • Styczeń 2017

      Zobacz więcej artykułów

    • 50 największych szefów przedsiębiorstw w historii gospodarki przemysłowej Ostatnio dodane:
      • Genialni Wizjonerzy
      • Wirtuozi innowacji
      • Mistrzowie strategii

      Zobacz więcej artykułów

     
  • Kontakt
 

Menu

Pomiń nawigacje
  • FIG Polska
  • Doradztwo
    • Zakres usług
      • Strategia
        • Audyt strategiczny
        • Budowa strategii rozwojowych i naprawczych
        • Wdrożenie strategii (Balanced Scorecard)
        • Value Based Management (VBM)
        • Komunikacja strategii
        • Budowa systemu zarządzania przez KPI’e i Action Plan
        • Nadzór nad wdrożeniem strategii: przeglądy strategiczne
      • Sprzedaż i marketing
        • Strategie marketingowe
        • Strategie i polityki cenowe
        • Polityka handlowa
        • Efektywność sprzedaży
      • Finanse
        • Restrukturyzacja kosztów
        • Biznes plan
        • Controlling i budżetowanie
        • Ocena projektów inwestycyjnych
      • Organizacja i zarządzanie
        • Struktury organizacyjne
        • Budowa i wdrożenie systemu MBO
        • Systemy motywacyjne oparte na BSC, VBM, MBO
        • Biuro projektów strategicznych
    • TOP 5 - nasza specjalność w doradztwie
      • Budowa strategii rozwojowych i naprawczych
      • Wdrożenie strategii wg Balanced Scorecard
      • System zarządzania przez KPI i Action Plan
      • System zarządzania przez cele (MBO)
      • Strategia rynkowa i polityka handlowa
    • Przygotowanie do budowy i wdrożenia strategii
    • Metodyka realizacji projektów doradczych
    • Dlaczego warto pracować z FIG Polska?
    • Referencje i opinie naszych Klientów
    • Zespół doradców
    • Realizacja usług z dofinansowaniem
  • Szkolenia
    • Zarządzanie strategiczne
      • Metodyka budowy strategii firmy
      • Zarządzanie wartością firmy - Value Based Management
      • Wdrożenie strategii - Balanced Scorecard i KPI
      • Budowa Action Plan i kaskadowanie celów i KPI
      • Strategiczne zarządzanie rynkami
      • Zarządzanie cenami - Pricing
      • Komunikacja strategii firmy oraz przywództwo w jej wdrożeniu
      • Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw
      • Strategiczne zarządzanie zakupami
      • Strategiczny HR
      • KPI Certification Training
    • Zarządzanie finansami
      • Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów cz.1
      • Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów cz.2
      • Analiza i diagnoza przedsiębiorstwa
      • Systemy informacji zarządczej
      • Zarządzanie cash flow i kapitałem obrotowym
      • Ocena i finansowanie projektów inwestycyjnych
      • Wycena przedsiębiorstw
      • Finansowanie rozwoju firmy
      • Efektywne decyzje na rynku kapitałowym. Uwaga! Zmiany w obowiązkach informacyjnych
      • Corporate Finance for Executives
    • Zarządzanie efektywnością
      • Zarządzanie przez cele (MBO)
      • Skuteczne zarządzanie projektem
      • Lean Management
      • Negocjacje w biznesie
      • Profesjonalna prezentacja informacji finansowych
      • Odpowiedzialność prawna kadry zarządzającej
    • Terminarz
    • Moduły tematyczne
    • Akademia Zarządzania Strategicznego
    • Gra strategiczna Horyzont Businnes Play
    • Realizacja usług z dofinansowaniem
    • TOP 5 - nasza specjalność w szkoleniach
  • Klienci
  • Eksperci
  • Aktualności
  • Baza wiedzy
    • Zarządzanie - koncepcje, wskazówki oraz przykłady z naszej praktyki biznesowej
      • Strategia firmy
        • Siła słowa – komunikacja strategii od podszewki
        • Czy istnieją sposoby na ograniczenie kosztów w przemyśle inną drogą niż poprzez redukcję zatrudnienia, czy obniżenie jakości?
        • Dlaczego firmy popadają w kryzys finansowy i jak go uniknąć?
        • Jak przezwyciężyć kryzys?
        • Co zrobić, kiedy firma znajdzie się w kryzysie?
        • Jak sprawić, by nasza analiza strategiczna nie podzieliła losu wielu innych lądujących w koszu? 10 praktycznych wskazówek.
      • Balanced Scorecard (BSC) +KPI
        • Realizujemy strategię! Skąd to wiemy? Jak właściwie oceniać poziom realizacji celów strategicznych organizacji?
        • Balanced Scorecard - system zarządzania strategią czy narzędzie controllingowe?
        • Jakie są korzyści z wdrożenia BSC?
        • Czy skorzystać ze wsparcia systemu BSC w postaci narzędzia informatycznego?
        • Jakie są największe bariery i wyzwania związane z wdrożeniem systemu BSC?
        • Kto powinien nadzorować wdrożenie BSC w firmie?
        • Czy wdrożenie BSC w przedsiębiorstwie wymaga jasno sformułowanej i kompletnej strategii?
        • W jaki sposób polscy menedżerowie wdrażają system BSC?
        • W jaki sposób polscy menedżerowie postrzegają system BSC?
        • Jakie są główne różnice pomiędzy systemem MBO a systemem Balanced Scorecard?
        • Czym się różni system zarządzania z wykorzystaniem KPI od systemu Balanced Scorecard?
      • Value Based Management (VBM)
        • Jak wykorzystać parametr EVA do podejmowania decyzji?
        • EVA, kontrowersyjna czy praktyczna?
        • Jak zwiększyć wartość firmy? Value Based Management (część 1)
        • Jak zwiększyć wartość firmy? Value Based Management (część 2)
        • W jaki sposób menedżerowie w Polsce postrzegają system VBM
      • Management by Objectives (MBO)
        • Czy kuszą nas tylko pieniądze? Fenomen motywacyjnej siły systemu zarządzania przez cele (Management by Objectives – MBO)
        • Jak postawić do pionu Pion Sprzedaży? Błędy w tradycyjnych systemach premiowania
        • Zarządzanie przez cele? Sposób na wyzwolenie energii i kreatywności pracowników
        • MBO - sposób na racjonalne zarządzanie kosztami wynagrodzeń
      • Marketing i sprzedaż
        • NPS – wskaźnik nie tylko modny, ale i przydatny!
        • Co sprzedają firmy, a co kupują klienci?
      • Finanse przedsiębiorstwa
        • Czy sprawozdanie księgowe może być źródłem danych do analizy finansowej?
        • Jak utrzymać dobre wyniki finansowe również w czasach kryzysu?
        • Jakie wskaźniki finansowe powinniśmy monitorować, aby sprawnie zarządzać firmą?
        • Jak poprawić wyniki restrukturyzując przedsiębiorstwo?
        • Jak zadbać o płynność w czasach kryzysu?
      • Organizacja i zarządzanie
        • Efektywność organizacji
        • Kij i marchewka, czyli przepis na motywacyjną klęskę
        • Kiedy wdrożyć zarządzanie projektami?
        • Wartości organizacji – narzędzie kształtowania oczekiwanych postaw i zachowań
        • Kto ma dbać o rozwój najcenniejszego zasobu w każdej organizacji? Nowoczesny HR.
        • Proces zarządzania zmianą
        • Zwycięzcy też bywają samotni...
        • Wieża Babel w gronie Top Managementu. Jak poprawić zarządzanie niejednorodnym zespołem?
    • Pytania do eksperta
      • Co zrobić, gdy klient strategiczny, okazuje się klientem nierentownym?
      • Obowiązkowe czynności przy łączeniu się spółek
      • Analiza pasma cenowego
      • Mierzyć trudno mierzalne, czyli jak dobrać KPI do celów w perspektywie „Wiedzy i Rozwoju” Strategicznej Karty Wyników? Czy można rzetelnie ocenić jakość współpracy w organizacji?
      • Strategia niskich cen
      • Jak wyznaczyć cele i KPI dla kierowników działów (poziom n-2), aby motywowały do osiągania celów indywidualnych, jak i celów wynikających ze strategii firmy?
      • Czy system Balanced Scorecard powinien być wdrażany przez Dział Kontrolingu?
      • Czy przy definiowaniu wskaźników oceny efektywności zarządzania można korzystać z gotowej bazy wskaźników KPI?
      • Analiza realizacji celów z wykorzystaniem mapy celów strategicznych
      • W jaki sposób wyznaczać cele dla osób z działów wsparcia?
      • Czy wszystkie mierniki ze Strategicznej Karty Wyników Spółki powinny znaleźć się w Kartach Wyników menedżerów działów?
      • Ile celów i mierników powinna zawierać Strategiczna Karta Wyników przedsiębiorstwa?
      • Jak skutecznie odpowiedzieć na wojnę cenową?
      • Jak dokonać wyceny metodą porównawczą spółek nienotowanych na giełdzie?
      • Jaka jest różnica między nakładem inwestycyjnym i kosztem w projekcie inwestycyjnym?
      • Kłopoty z realizacją projektu
      • Co powinna zawierać strategia i jaki powinien być jej poziom szczegółowości?
      • Praktyczne zasady przygotowania i przeprowadzenia udanej prezentacji finansowej
    • Test wiedzy finansowej menedżera
    • Sukcesy polskich przedsiębiorstw - case studies
      • Monnari - Polski Feniks
      • Fakro - historia polskiej innowacyjności
      • Polskie kosmetyki podbiają świat! Historia sukcesu marki Inglot
      • Gra warta świeczki - historia CD Projekt
    • Dane i wskaźniki ekonomiczne
      • Sierpień 2018
      • Kwiecień 2017
      • Styczeń 2017
      • Październik 2016
      • Lipiec 2016
      • Kwiecień 2016
      • Styczeń 2016
      • Wrzesień 2015
      • Maj 2015
      • Wrzesień 2014
      • Kwiecień 2014
      • Marzec 2014
    • 50 największych szefów przedsiębiorstw w historii gospodarki przemysłowej
      • Genialni Wizjonerzy
      • Wirtuozi innowacji
      • Mistrzowie strategii
      • Doskonali organizatorzy
      • Geniusze marketingu
      • Wielcy uzdrowiciele przedsiębiorstw
  • Kontakt
 
Francuski Instytut Gospodarki Polska Baza wiedzy Zarządzanie - koncepcje, wskazówki oraz przykłady z naszej praktyki biznesowej Balanced Scorecard (BSC) +KPI Jakie są największe bariery i wyzwania związane z wdrożeniem systemu BSC?

Jakie są największe bariery i wyzwania związane z wdrożeniem systemu BSC?

Zapraszamy do zapoznania się z kolejnym artykułem z cyklu dotyczącego systemu Balanced Scorecard (BSC). Poniższy artykuł prezentuje największe bariery i wyzwania związane z wdrożeniem systemu BSC.

Rysunek 1. Jakie są największe bariery związane z wdrożeniem BSC w firmie?

tl_files/baza_wiedzy/artykuly/bariery bsc.jpgPrzedstawiciele firm, które nie wdrożyły jeszcze systemu BSC, jako główne bariery implementacji tego systemu wymienili:

-  brak wiedzy nt. korzyści z wdrożenia BSC (ok. 30% wskazań),

-  obawy przed zbytnią komplikacją tego systemu (ok. 29% wskazań),

-  wątpliwości czy nakłady na BSC zwrócą się (ok. 14% wskazań), a wreszcie

-  ogólna niechęć pracowników do zmian (ok. 9% wskazań).

 

 

 

 



Źródło: Raport z badania wykorzystania systemu BSC w przedsiębiorstwach w Polsce opracowany przez FIG Polska.

Nasze doświadczenie dowodzi, że o ile bariera wiedzy wydaje się stosunkowo łatwa do pokonania, to znacznie trudniej przekonać menedżerów do poniesienia określonych nakładów finansowych i czasowych na wdrożenie BSC. Naszym zdaniem wynika to w dużej mierze z wysokiej koncentracji menedżerów na wynikach krótkookresowych i braku konsekwencji w podejmowanych działaniach mających na celu doskonalenie metod zarządczych.

Obawy przed zbytnią komplikacja systemu BSC, aczkolwiek słusznie uzasadnione można również wyeliminować wykorzystując sprawdzoną metodykę wdrożenia tego systemu jak również zapoznając się z  różnymi rozwiązaniami systemów BSC stosowanymi już przez przedsiębiorstwa działające na terenie Polski. Jeśli chodzi o niechęć pracowników do wszelkich zmian, to tego typu bariera towarzyszy wszelkim projektom mającym na celu wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, nie tylko wdrożeniu systemu BSC. Stąd niezbędne jest przygotowanie i realizacja programu komunikacji i edukacji nt. BSC, tak aby zminimalizować opór i stres pracowników związany z obawą przed zmianą. W dużej mierze obawy pracowników przed wdrożeniem BSC, nie są uzasadnione. Głównym zadaniem tego systemu jest wsparcie w podejmowaniu decyzji zarządczych, ale pamiętajmy że wiąże się z nim również system wynagradzania dodatkowego wysiłku włożonego w realizację celów firmowych i osobistych. Dla wielu osób taki system jest szansą nie tylko w rozumieniu bardziej atrakcyjnego wynagrodzenia ale także szansą na rozwój własnych kompetencji i umiejętności.
 
Rysunek 2. Jakie są największe wyzwania związane z wdrożeniem systemu BSC?

tl_files/baza_wiedzy/artykuly/bariery bsc (2).jpgZa największe wyzwania związane z wdrożeniem systemu BSC, respondenci z firm uznali:

1. zrozumienie idei BSC przez kadrę zarządzającą i wszystkich pracowników (ok. 36-37% odpowiedzi);
2. przekonanie pracowników do korzyści z systemu BSC (ok. 25-26% odpowiedzi) oraz
3. bezpośrednie zaangażowanie Dyrektora Generalnego/ Prezesa w projekt (ok. 19% odpowiedzi).

Niewystarczająca wiedza na temat BSC często powoduje obawy przed komplikacją procesów wewnętrznych oraz brak zrozumienia ze strony kadry.
Pracownicy nieprzygotowani lub źle przygotowani do wdrożenia nie widzą uzasadnienia inwestycji czasowych niezbędnych do wypracowania i uzgodnienia Strategicznej Karty Wyników w firmie. Wyzwaniem dla inicjatora wdrożenia systemu BSC jest pokonanie niechęci menedżerów do zmiany kryteriów podejmowania decyzji oraz ustalania priorytetów w przedsiębiorstwie. Dotyczy to również przekonania szefa firmy, dla którego wdrożenie systemu zarządzania w oparciu o BSC często wiąże się ze zmianą stylu pracy oraz koniecznością delegowania części uprawnień.

 

 

 

 

 

 

 

Źródło: Raport z badania wykorzystania systemu BSC w przedsiębiorstwach w Polsce opracowany przez FIG Polska.

Dlatego projekt wdrożenie systemu BSC, jak każdego innego produktu czy narzędzia wymaga również przygotowania i przeprowadzenia „kampanii komunikacyjnej i edukacyjnej nt. BSC”.
Ciekawe jest to, że opinię taką wyrazili zarówno przedstawiciele firm, które nie wdrożyły BSC, jak i tych które to narzędzie zaaplikowały, co pokazuje już pewne doświadczenia przedstawicieli firm w realizacji wszelkich projektów niosących ze sobą zmiany. Jedyny punkt, w którym respondenci mają zasadniczo odmienne poglądy dotyczy opanowania metodyki wdrożenia BSC. Firmy, które nie wdrożyły BSC obawiają się przed jej skomplikowaniem (aż ponad 9% wskazań respondentów), natomiast firmy, które wdrożyły BSC nie wskazują tego elementu w ogóle. Pokazuje to, jak ważnym elementem w trakcie realizacji tego projektu jest sama metodyka wdrożenia BSC.

W wyniku naszej ponad 10-letniej praktyki wdrożeń systemu Balanced Scorecard zidentyfikowaliśmy następujące czynniki sukcesu tego typu projektu:

  • Zaangażowanie zarządu w projekt.
  • Przekonanie pracowników do korzyści z BSC.
  • Przygotowanie pracowników do wykorzystania BSC.
  • Odpowiedni dobór zespołu projektowego.
  • Odpowiednia metodyka budowy i wdrożenia systemu BSC.
  • Wdrożenie systemu motywacyjnego w oparciu o BSC.
  • Sprawne zarządzanie projektem BSC i projektami strategicznymi.

Pierwsze trzy elementy mają znaczenie kluczowe zarówno w fazie przygotowania projektu, jak również w trakcie realizacji projektu. Spełnienie trzech pierwszych warunków jest możliwe dzięki uruchomieniu specjalnego programu komunikacji i edukacji nt. BSC już na wczesnym etapie przygotowania projektu.

Zaangażowanie zarządu w projekt jest elementem absolutnie kluczowym dla osiągnięcia sukcesu we wdrożeniu systemu BSC. Bez zaangażowania najwyższych szczebli zarządczych w organizacji nie da się zaangażować niższych szczebli w realizację projektu, dzięki którym możliwa jest zmiana kultury organizacji w kierunku „działającej na rzecz wspólnego dobra, elastycznej na zmiany, innowacyjnej w aspekcie rozwiązań strategicznych i zarządczych”. W naszej praktyce doradczej, zawsze uzależniamy nasze wsparcie w projekcie wdrożenia BSC od możliwości zaangażowania Zarządu w projekt. Program komunikacji ma również na celu pozyskanie zaangażowania Zarządu nie tylko na etapie inicjowania projektu ale również jego kontynuację w czasie realizacji projektu.

Przekonanie pracowników do korzyści z BSC oraz przygotowanie pracowników do wykorzystania BSC. W fazie przygotowawczej projektu program komunikacji ten obejmuje zwykle szkolenie 2-3 dniowe z zakresu budowy i wdrożenia strategii w oparciu o metodykę BSC przygotowane dla Zarządu oraz kadry menedżerskiej przedsiębiorstwa. Ma ono na celu nie tylko pozyskanie zaangażowania Zarządu i kadry menedżerskiej w realizacje projektu, ale również stanowi przygotowanie najwyższej kadry menedżerskiej do wykorzystania BSC. Program komunikacji musi jednak obejmować nie tylko kadrę menedżerską ale również kadrę pracowniczą. Stąd w ramach programu wykorzystuje się różne formy przekazu, od szkoleń po informacje w gazetkach firmowych i na tablicach ogłoszeń, tak aby idea wykorzystania narzędzia BSC była „ciągle żywa” w przedsiębiorstwie.

Odpowiedni dobór zespołu projektowego zapewni sprawną realizację prac projektowych. Musi być to zespół silny merytorycznie, ale musi również zawierać osoby, które w przyszłości będą odpowiedzialne za nadzór nad całym systemem BSC. Zespół taki składa się głównie z Zarządu oraz kluczowych Dyrektorów ale również osób z niższych szczebli o wysokim potencjale rozwoju, które mogą wnieść swój wkład w budowę strategii przedsiębiorstwa oraz całego systemu BSC.

Odpowiednia metodyka budowy i wdrożenia systemu BSC zapewni maksymalne ograniczenie zasobów zarówno czasowych jak i finansowych realizacji projektu. Od niej będzie również zależało jakiej jakości będzie nasza strategia oraz z jakich elementów będzie składał się system BSC, a tym samym na jakie korzyści z wdrożenia BSC będziemy mogli liczyć. Metodyka budowy i wdrożenia systemu BSC powinna mieć wspólne cechy tj. angażować Zarząd i kluczową kadrę menedżerską w budowę i wdrożenie systemu BSC, ale powinna uwzględniać również specyfikę każdej z firm, jej wielkość oraz indywidualizm ludzi składających się na daną organizację. Nie w każdej firmie korzyści z wdrożenia systemu BSC będą również tak widoczne jak w innych.

Wdrożenie systemu motywacyjnego w oparciu o BSC jest konieczne do tego by wszyscy pracownicy zaangażowali się w realizację celów indywidualnych, a tym samym celów firmy. Wdrażając system BSC bez powiązania go z systemem motywacyjnym opartym na BSC, skazujemy cały projekt na niepowodzenie i niepotrzebne wydatki finansowe. Każdy pracownik musi być przekonany co do korzyści jakie przyniesie BSC firmie ale również znać korzyści osobiste z tytułu własnego dodatkowego wysiłku związanego z realizacja strategii firmy. To pojedynczy pracownik w konsekwencji zadecyduje o zrealizowaniu strategii…

Sprawne zarządzanie projektem BSC i projektami strategicznymi jest możliwe do osiągnięcia dzięki wdrożeniu lub wykorzystaniu już istniejącej w przedsiębiorstwie metodyki zarządzania projektami. Sprawne zarządzanie projektami strategicznymi będzie konieczne do tego by pracownicy oprócz swoich codziennych operacyjnych zadań poświęcili również czas na realizację projektów strategicznych, których efekty pojawią się czasem dopiero po wielu latach. Zbytnia biurokratyzacja systemu, a tym samym czasochłonność wykorzystania BSC może prowadzić do zniechęcenia ludzi, a w konsekwencji do zaniechania realizacji projektów strategicznych.

Wdrożenie systemu BSC w przedsiębiorstwie jak Państwo widzą jest „niełatwym” wyzwaniem. Dlatego przedsiębiorstwa, które z sukcesem wdrożyły BSC mogą poszczycić się tym, iż osiągnęły wysoką sprawność organizacyjną oraz zmieniły swą kulturę organizacyjną, co już samo w sobie podnosi ich wartość rynkową, nie mówiąc o znacznej poprawie dynamiki wyników finansowych.

 Zobacz także: "Czy skorzystać ze wsparcia systemu BSC w postaci narzędzia informatycznego?"

Pomiń nawigacje

Wróć do kategorii "Balanced Scorecard (BSC) +KPI"

 
Pomiń nawigacje

Seminaria

  • Zarządzanie wartością firmy - Value Based Management. Koncepcja i narzędzia
  • Balanced Scorecard. Budowa i wdrożenie strategii w oparciu o system Kart Wyników i KPI
 
Pomiń nawigacje

Warto zobaczyć

  • Jakie są główne różnice pomiędzy systemem MBO a systemem Balanced Scorecard?
  • Wieża Babel w gronie Top Managementu. Jak poprawić zarządzanie niejednorodnym zespołem?
  • Ile celów i mierników powinna zawierać Strategiczna Karta Wyników przedsiębiorstwa?
  • Jakie są korzyści z wdrożenia BSC?
  • Czy skorzystać ze wsparcia systemu BSC w postaci narzędzia informatycznego?
  • Co powinna zawierać strategia i jaki powinien być jej poziom szczegółowości?
  • W jaki sposób polscy menedżerowie postrzegają system BSC?
  • Czy wdrożenie BSC w przedsiębiorstwie wymaga jasno sformułowanej i kompletnej strategii?
  • Kto powinien nadzorować wdrożenie BSC w firmie?
  • Czym się różni system zarządzania z wykorzystaniem KPI od systemu Balanced Scorecard?
  • Balanced Scorecard - system zarządzania strategią czy narzędzie controllingowe?
  • Dlaczego firmy popadają w kryzys finansowy i jak go uniknąć?
  • W jaki sposób polscy menedżerowie wdrażają system BSC?
  • Czy wszystkie mierniki ze Strategicznej Karty Wyników Spółki powinny znaleźć się w Kartach Wyników menedżerów działów?
 

Ponad 20 lat działalności

Projekty doradcze 150 projektów doradczych
Sesje i szkolenia 1500 sesji strategicznych, szkoleń otwartych i zamkniętych
Klienci 2000 klientów, w tym 60% z listy Top 500 "Rzeczypospolitej"
Uczestnicy 20000 uczestników szkoleń seminariów i warsztatów
Polecenia 96% poleca nasze usługi
Pomiń nawigacje
  • Doradztwo

    • Budowa strategii (KPI)
    • Balanced Scorecard (BSC)
    • Management by Objectives (MBO)
    • Value Based Management (VBM)
    • Strategia rynkowa i polityka handlowa
    • Metodyka realizacji projektów doradczych
    • Przygotowanie do budowy i wdrożenia strategii
    • Zespół doradców FIG Polska
    • Dlaczego warto pracować z FIG Polska?
    • Referencje
  • O seminariach

    • Seminaria i szkolenia cykliczne
    • Seminaria i szkolenia zamknięte
    • Akademia Zarządzania Strategicznego
    • Gra strategiczna Horyzont Businnes Play
    • Executive program
    • Moduły tematyczne
    • Dlaczego warto wybrać programy FIG Polska?
    • Które seminarium wybrać?
    • Rejestracja
    • Informacje organizacyjne
    • Terminarz
 

Francuski Instytut Gospodarki
Polska Sp. z o.o.

 
POLITYKA PRYWATNOŚCI
ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa
tel.: 22 823 42 83, fax: 22 823 99 13
biuro@figpolska.pl
NIP: 5251562318 KRS: 0000159975 REGON: 012323640

ISO 9001Polska Izba Firm Szkoleniowych

Agencja Interaktywna Migomedia

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce.

zamknij