Francuski Instytut Gospodarki Polska
22 823 42 83 Facebook LinkedIn
  • Francuski Instytut Gospodarki Polska EN
Wyniki wyszukiwania
Pomiń nawigacje
  • FIG Polska
  • Doradztwo
    X
    • Zakres usług
      • Strategia
      • Sprzedaż i marketing
      • Finanse
      • Organizacja i zarządzanie
    • TOP 5 - nasza specjalność w doradztwie
      • Budowa strategii rozwojowych i naprawczych
      • Wdrożenie strategii wg Balanced Scorecard
      • System zarządzania przez KPI i Action Plan
      • System zarządzania przez cele (MBO)
      • Strategia rynkowa i polityka handlowa
    • Przygotowanie do budowy i wdrożenia strategii
    • Metodyka realizacji projektów doradczych
    • Dlaczego warto pracować z FIG Polska?
    • Referencje i opinie naszych Klientów
    • Zespół doradców
    • Realizacja usług z dofinansowaniem
  • Szkolenia
    X
    • Zarządzanie strategiczne
      • Metodyka budowy strategii firmy
      • Zarządzanie wartością firmy - Value Based Management
      • Wdrożenie strategii - Balanced Scorecard i KPI
      • Budowa Action Plan i kaskadowanie celów i KPI
      • Strategiczne zarządzanie rynkami
      • Zarządzanie cenami - Pricing
      • Komunikacja strategii firmy oraz przywództwo w jej wdrożeniu
      • Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw
      • Strategiczne zarządzanie zakupami
      • Strategiczny HR
      • KPI Certification Training
    • Zarządzanie finansami
      • Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów cz.1
      • Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów cz.2
      • Analiza i diagnoza przedsiębiorstwa
      • Systemy informacji zarządczej
      • Zarządzanie cash flow i kapitałem obrotowym
      • Ocena i finansowanie projektów inwestycyjnych
      • Wycena przedsiębiorstw
      • Finansowanie rozwoju firmy
      • Efektywne decyzje na rynku kapitałowym. Uwaga! Zmiany w obowiązkach informacyjnych
      • Corporate Finance for Executives
    • Zarządzanie efektywnością
      • Zarządzanie przez cele (MBO)
      • Skuteczne zarządzanie projektem
      • Lean Management
      • Negocjacje w biznesie
      • Profesjonalna prezentacja informacji finansowych
      • Odpowiedzialność prawna kadry zarządzającej
    • Terminarz
    • Moduły tematyczne
    • Akademia Zarządzania Strategicznego
    • Gra strategiczna Horyzont Businnes Play
    • Realizacja usług z dofinansowaniem
    • TOP 5 - nasza specjalność w szkoleniach
  • Klienci
  • Eksperci
  • Aktualności
  • Baza wiedzy
    X
    Pomiń nawigacje
    • Zarządzanie - koncepcje, wskazówki oraz przykłady z naszej praktyki biznesowej
      Strategia firmy Ostatnio dodane:

      Zobacz więcej artykułów

      Balanced Scorecard (BSC) +KPI Ostatnio dodane:

      Zobacz więcej artykułów

      Value Based Management (VBM) Ostatnio dodane:

      Zobacz więcej artykułów

      Management by Objectives (MBO) Ostatnio dodane:

      Zobacz więcej artykułów

      Marketing i sprzedaż
      Finanse przedsiębiorstwa Ostatnio dodane:

      Zobacz więcej artykułów

      Organizacja i zarządzanie Ostatnio dodane:

      Zobacz więcej artykułów

    • Pytania do eksperta Ostatnio dodane:
      • Co zrobić, gdy klient strategiczny, okazuje się klientem nierentownym?
      • Obowiązkowe czynności przy łączeniu się spółek
      • Analiza pasma cenowego

      Zobacz więcej artykułów

    • Test wiedzy finansowej menedżera
    • Sukcesy polskich przedsiębiorstw - case studies Ostatnio dodane:
      • Monnari - Polski Feniks
      • Fakro - historia polskiej innowacyjności
      • Polskie kosmetyki podbiają świat! Historia sukcesu marki Inglot

      Zobacz więcej artykułów

    • Dane i wskaźniki ekonomiczne Ostatnio dodane:
      • Sierpień 2018
      • Kwiecień 2017
      • Styczeń 2017

      Zobacz więcej artykułów

    • 50 największych szefów przedsiębiorstw w historii gospodarki przemysłowej Ostatnio dodane:
      • Genialni Wizjonerzy
      • Wirtuozi innowacji
      • Mistrzowie strategii

      Zobacz więcej artykułów

     
  • Kontakt
 

Menu

Pomiń nawigacje
  • FIG Polska
  • Doradztwo
    • Zakres usług
      • Strategia
        • Audyt strategiczny
        • Budowa strategii rozwojowych i naprawczych
        • Wdrożenie strategii (Balanced Scorecard)
        • Value Based Management (VBM)
        • Komunikacja strategii
        • Budowa systemu zarządzania przez KPI’e i Action Plan
        • Nadzór nad wdrożeniem strategii: przeglądy strategiczne
      • Sprzedaż i marketing
        • Strategie marketingowe
        • Strategie i polityki cenowe
        • Polityka handlowa
        • Efektywność sprzedaży
      • Finanse
        • Restrukturyzacja kosztów
        • Biznes plan
        • Controlling i budżetowanie
        • Ocena projektów inwestycyjnych
      • Organizacja i zarządzanie
        • Struktury organizacyjne
        • Budowa i wdrożenie systemu MBO
        • Systemy motywacyjne oparte na BSC, VBM, MBO
        • Biuro projektów strategicznych
    • TOP 5 - nasza specjalność w doradztwie
      • Budowa strategii rozwojowych i naprawczych
      • Wdrożenie strategii wg Balanced Scorecard
      • System zarządzania przez KPI i Action Plan
      • System zarządzania przez cele (MBO)
      • Strategia rynkowa i polityka handlowa
    • Przygotowanie do budowy i wdrożenia strategii
    • Metodyka realizacji projektów doradczych
    • Dlaczego warto pracować z FIG Polska?
    • Referencje i opinie naszych Klientów
    • Zespół doradców
    • Realizacja usług z dofinansowaniem
  • Szkolenia
    • Zarządzanie strategiczne
      • Metodyka budowy strategii firmy
      • Zarządzanie wartością firmy - Value Based Management
      • Wdrożenie strategii - Balanced Scorecard i KPI
      • Budowa Action Plan i kaskadowanie celów i KPI
      • Strategiczne zarządzanie rynkami
      • Zarządzanie cenami - Pricing
      • Komunikacja strategii firmy oraz przywództwo w jej wdrożeniu
      • Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw
      • Strategiczne zarządzanie zakupami
      • Strategiczny HR
      • KPI Certification Training
    • Zarządzanie finansami
      • Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów cz.1
      • Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów cz.2
      • Analiza i diagnoza przedsiębiorstwa
      • Systemy informacji zarządczej
      • Zarządzanie cash flow i kapitałem obrotowym
      • Ocena i finansowanie projektów inwestycyjnych
      • Wycena przedsiębiorstw
      • Finansowanie rozwoju firmy
      • Efektywne decyzje na rynku kapitałowym. Uwaga! Zmiany w obowiązkach informacyjnych
      • Corporate Finance for Executives
    • Zarządzanie efektywnością
      • Zarządzanie przez cele (MBO)
      • Skuteczne zarządzanie projektem
      • Lean Management
      • Negocjacje w biznesie
      • Profesjonalna prezentacja informacji finansowych
      • Odpowiedzialność prawna kadry zarządzającej
    • Terminarz
    • Moduły tematyczne
    • Akademia Zarządzania Strategicznego
    • Gra strategiczna Horyzont Businnes Play
    • Realizacja usług z dofinansowaniem
    • TOP 5 - nasza specjalność w szkoleniach
  • Klienci
  • Eksperci
  • Aktualności
  • Baza wiedzy
    • Zarządzanie - koncepcje, wskazówki oraz przykłady z naszej praktyki biznesowej
      • Strategia firmy
        • Siła słowa – komunikacja strategii od podszewki
        • Czy istnieją sposoby na ograniczenie kosztów w przemyśle inną drogą niż poprzez redukcję zatrudnienia, czy obniżenie jakości?
        • Dlaczego firmy popadają w kryzys finansowy i jak go uniknąć?
        • Jak przezwyciężyć kryzys?
        • Co zrobić, kiedy firma znajdzie się w kryzysie?
        • Jak sprawić, by nasza analiza strategiczna nie podzieliła losu wielu innych lądujących w koszu? 10 praktycznych wskazówek.
      • Balanced Scorecard (BSC) +KPI
        • Realizujemy strategię! Skąd to wiemy? Jak właściwie oceniać poziom realizacji celów strategicznych organizacji?
        • Balanced Scorecard - system zarządzania strategią czy narzędzie controllingowe?
        • Jakie są korzyści z wdrożenia BSC?
        • Czy skorzystać ze wsparcia systemu BSC w postaci narzędzia informatycznego?
        • Jakie są największe bariery i wyzwania związane z wdrożeniem systemu BSC?
        • Kto powinien nadzorować wdrożenie BSC w firmie?
        • Czy wdrożenie BSC w przedsiębiorstwie wymaga jasno sformułowanej i kompletnej strategii?
        • W jaki sposób polscy menedżerowie wdrażają system BSC?
        • W jaki sposób polscy menedżerowie postrzegają system BSC?
        • Jakie są główne różnice pomiędzy systemem MBO a systemem Balanced Scorecard?
        • Czym się różni system zarządzania z wykorzystaniem KPI od systemu Balanced Scorecard?
      • Value Based Management (VBM)
        • Jak wykorzystać parametr EVA do podejmowania decyzji?
        • EVA, kontrowersyjna czy praktyczna?
        • Jak zwiększyć wartość firmy? Value Based Management (część 1)
        • Jak zwiększyć wartość firmy? Value Based Management (część 2)
        • W jaki sposób menedżerowie w Polsce postrzegają system VBM
      • Management by Objectives (MBO)
        • Czy kuszą nas tylko pieniądze? Fenomen motywacyjnej siły systemu zarządzania przez cele (Management by Objectives – MBO)
        • Jak postawić do pionu Pion Sprzedaży? Błędy w tradycyjnych systemach premiowania
        • Zarządzanie przez cele? Sposób na wyzwolenie energii i kreatywności pracowników
        • MBO - sposób na racjonalne zarządzanie kosztami wynagrodzeń
      • Marketing i sprzedaż
        • NPS – wskaźnik nie tylko modny, ale i przydatny!
        • Co sprzedają firmy, a co kupują klienci?
      • Finanse przedsiębiorstwa
        • Czy sprawozdanie księgowe może być źródłem danych do analizy finansowej?
        • Jak utrzymać dobre wyniki finansowe również w czasach kryzysu?
        • Jakie wskaźniki finansowe powinniśmy monitorować, aby sprawnie zarządzać firmą?
        • Jak poprawić wyniki restrukturyzując przedsiębiorstwo?
        • Jak zadbać o płynność w czasach kryzysu?
      • Organizacja i zarządzanie
        • Efektywność organizacji
        • Kij i marchewka, czyli przepis na motywacyjną klęskę
        • Kiedy wdrożyć zarządzanie projektami?
        • Wartości organizacji – narzędzie kształtowania oczekiwanych postaw i zachowań
        • Kto ma dbać o rozwój najcenniejszego zasobu w każdej organizacji? Nowoczesny HR.
        • Proces zarządzania zmianą
        • Zwycięzcy też bywają samotni...
        • Wieża Babel w gronie Top Managementu. Jak poprawić zarządzanie niejednorodnym zespołem?
    • Pytania do eksperta
      • Co zrobić, gdy klient strategiczny, okazuje się klientem nierentownym?
      • Obowiązkowe czynności przy łączeniu się spółek
      • Analiza pasma cenowego
      • Mierzyć trudno mierzalne, czyli jak dobrać KPI do celów w perspektywie „Wiedzy i Rozwoju” Strategicznej Karty Wyników? Czy można rzetelnie ocenić jakość współpracy w organizacji?
      • Strategia niskich cen
      • Jak wyznaczyć cele i KPI dla kierowników działów (poziom n-2), aby motywowały do osiągania celów indywidualnych, jak i celów wynikających ze strategii firmy?
      • Czy system Balanced Scorecard powinien być wdrażany przez Dział Kontrolingu?
      • Czy przy definiowaniu wskaźników oceny efektywności zarządzania można korzystać z gotowej bazy wskaźników KPI?
      • Analiza realizacji celów z wykorzystaniem mapy celów strategicznych
      • W jaki sposób wyznaczać cele dla osób z działów wsparcia?
      • Czy wszystkie mierniki ze Strategicznej Karty Wyników Spółki powinny znaleźć się w Kartach Wyników menedżerów działów?
      • Ile celów i mierników powinna zawierać Strategiczna Karta Wyników przedsiębiorstwa?
      • Jak skutecznie odpowiedzieć na wojnę cenową?
      • Jak dokonać wyceny metodą porównawczą spółek nienotowanych na giełdzie?
      • Jaka jest różnica między nakładem inwestycyjnym i kosztem w projekcie inwestycyjnym?
      • Kłopoty z realizacją projektu
      • Co powinna zawierać strategia i jaki powinien być jej poziom szczegółowości?
      • Praktyczne zasady przygotowania i przeprowadzenia udanej prezentacji finansowej
    • Test wiedzy finansowej menedżera
    • Sukcesy polskich przedsiębiorstw - case studies
      • Monnari - Polski Feniks
      • Fakro - historia polskiej innowacyjności
      • Polskie kosmetyki podbiają świat! Historia sukcesu marki Inglot
      • Gra warta świeczki - historia CD Projekt
    • Dane i wskaźniki ekonomiczne
      • Sierpień 2018
      • Kwiecień 2017
      • Styczeń 2017
      • Październik 2016
      • Lipiec 2016
      • Kwiecień 2016
      • Styczeń 2016
      • Wrzesień 2015
      • Maj 2015
      • Wrzesień 2014
      • Kwiecień 2014
      • Marzec 2014
    • 50 największych szefów przedsiębiorstw w historii gospodarki przemysłowej
      • Genialni Wizjonerzy
      • Wirtuozi innowacji
      • Mistrzowie strategii
      • Doskonali organizatorzy
      • Geniusze marketingu
      • Wielcy uzdrowiciele przedsiębiorstw
  • Kontakt
 
Francuski Instytut Gospodarki Polska Baza wiedzy Zarządzanie - koncepcje, wskazówki oraz przykłady z naszej praktyki biznesowej Balanced Scorecard (BSC) +KPI Jakie są korzyści z wdrożenia BSC?

Jakie są korzyści z wdrożenia BSC?

Od grudnia 2006 rozpoczęliśmy cykl artykułów dotyczących systemu Balanced Scorecard (BSC). Poruszane w artykułach zagadnienia opierają się na badaniach przeprowadzonego wśród menedżerów przedsiębiorstw działających na terenie Polski. W poprzednich artykułach opisaliśmy, w jaki sposób menedżerowie wykorzystują i postrzegają system BSC oraz w jaki sposób wdrażają BSC. W tym artykule omówimy korzyści z wdrożenia BSC w przedsiębiorstwie i tym samym zakończymy cykl artykułów poświęconych tematyce BSC.

Rysunek 1. Czy pojawiły się korzyści z wdrożenia BSC?

tl_files/baza_wiedzy/artykuly/korzysci z bsc.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Źródło: Raport z badania wykorzystania systemu BSC w przedsiębiorstwach w Polsce opracowany przez FIG Polska.

Wszystkie ankietowane przedsiębiorstwa potwierdziły korzystny wpływ wdrożenia BSC, w tym w 57% przypadków korzyści te wystąpiły już na etapie realizacji projektu wdrożeniowego.

W pozostałych 43% przedsiębiorstw wybrana metodyka wdrożeniowa nie zaowocowała natychmiastowymi korzyściami, ale korzyści te pojawiły się po zakończeniu realizacji projektu.

 

Rysunek 2. Jak szybko można liczyć na korzyści z wdrożenia BSC?

tl_files/baza_wiedzy/artykuly/korzysci z bsc (2).jpg

 

 

 

 

 

 

Źródło: Raport z badania wykorzystania systemu BSC w przedsiębiorstwach w Polsce opracowany przez FIG Polska.

Co ciekawe większość badanych firm, które nie posiadają systemu BSC (66%) uważa, że pierwsze korzyści z wdrożenia pojawią się dopiero po okresie dłuższym niż 6 miesięcy.

Nasze badanie wskazuje, że w praktyce możemy spodziewać się korzyści znacznie szybciej – już w trakcie rozpoczęcia wdrożenia (tutaj jedynie 9% wskazań).

 

Rysunek 3. Jakich korzyści można się spodziewać dzięki wdrożeniu BSC?

tl_files/baza_wiedzy/artykuly/korzysci z bsc (3).jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Źródło: Raport z badania wykorzystania systemu BSC w przedsiębiorstwach w Polsce opracowany przez FIG Polska.

W percepcji respondentów, którzy nie stosują BSC, wdrożenie tego systemu zapewnia zarówno poprawę sytuacji finansowej firmy (21% wskazań respondentów), jak również wiele korzyści pozafinansowych. 

Zarządzanie w oparciu o Strategiczną Kartę Wyników umożliwia poprawę organizacji pracy, procesów, oraz komunikacji w firmie.

 

Rysunek 4. Jakie korzyści zanotowano?

tl_files/baza_wiedzy/artykuly/korzysci z bsc (4).jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Źródło: Raport z badania wykorzystania systemu BSC w przedsiębiorstwach w Polsce opracowany przez FIG Polska.

W firmach, które wdrożyły system BSC, oprócz bezpośrednich korzyści finansowych (11% wskazań respondentów), wdrożenie przyniosło wiele korzyści niefinansowych związanych z poprawą jakości zarządzania przedsiębiorstwem, takich jak:
- Poprawa organizacji procesów (26% wskazań);
- Usprawnienie komunikacji w firmie (21%);
- Poprawa organizacji pracy (16%);
- Poprawa relacji z klientami (5%);
- Budowa kultury organizacyjnej firmy zorientowanej na realizację celów i wyniki (11%).

Zgodnie z koncepcją BSC, korzyści niefinansowe (aktywa niematerialne) w średnim i długim terminie przekładają się na ponadprzeciętne wyniki finansowe.

Porównując wyniki badań korzyści z wdrożenia BSC w firmach z percepcją przedstawicieli firm, które nie wykorzystują tego narzędzia do zarządzania, wskazuje kilka ciekawych rozbieżności:

Obszar, w którym wskazano korzyści z wdrożenia  Firmy, które nie wdrożyły BSC  Firmy, które wdrożyły BSC
Finanse 21%  11%
Organizacja pracy  15% 16%
Kultura organizacyjna  11% 11%
Organizacja procesów  24% 26%
Relacje z klientami  13% 5%
Komunikacja 15% 21%

Inne:

  1. Uświadomienie osób w zakresie słabości i braków organizacji.
  2. Sformułowanie / doprecyzowanie strategii.
  3. Osiągnięcie konsensusu w grupie menedżerskiej, co do priorytetów firmy.
  4. Zainicjowanie zarządzania przez cele strategiczne.
  5. Koordynacja, uporządkowanie i hierarchizacja wszystkich przedsięwzięć w organizacji (w ramach strategicznych inicjatyw).
  6. Koncentracja na zagadnieniach podstawowych (kształtowaniu aktywów niematerialnych), a nie na wynikach (objawach).
  7. Możliwość stworzenia doskonałego systemu motywacyjnego wspierającego wdrażanie strategii i realizację celów firmy.
  8. Uzyskanie efektywnego narzędzia komunikacji i motywacji
  11%

Aż 21% przedstawicieli firm, które nie wdrożyły BSC wskazuje, iż pojawią się korzyści finansowe z wdrożenia. Natomiast w praktyce tylko 11% przedstawicieli firm, które wdrożyły BSC podkreśla, iż miało to wpływ na wyniki finansowe. Różnice mogą wynikać przede wszystkim z okresu funkcjonowania narzędzia w firmie (większość firm wykorzystuje narzędzie dopiero od 3 lat – 57% firm i od roku – 29% firm, jedynie 14% firm wykorzystuje BSC od 3-5 lat), podczas gdy przełożenie na wyniki finansowe może mieć miejsce dopiero po realizacji projektów strategicznych, których realizacja jest często rozpisana na kilka lat. Efekty finansowe realizacji projektów strategicznych mogą zatem pojawić się dopiero po kilku latach, szczególnie jeśli są efektem realizacji długoterminowych projektów rozwojowych.

Podobnie relacje z klientami, są również budowane długofalowo. Często pojedyncza akcja promocyjna czy też program lojalnościowy nie ma wpływu na nasze relacje z klientami. Z reguły najważniejszym czynnikiem jest tu systematyczna praca ekipy sprzedaży i jej relacje osobiste z klientem oparte na zaufaniu, które jak doskonale wiemy, nie rodzą się w trakcie nawet kilkumiesięcznej owocnej współpracy.

Innym powodem, nie pojawienia się poprawy wyników finansowych czy relacji z klientami na zakładaną skalę mogą być błędy w konstrukcji systemu BSC lub w fazie wdrożeniowej. Pamiętać należy, że nie wdrażamy tu technologii a system, którego trzon stanowią ludzie, ich kompetencje i umiejętności. O ile etap konstrukcji BSC jest etapem dosyć technicznym, a błędy konstrukcyjne dają się szybko wyeliminować o tyle etap wdrożeniowy gdzie tak naprawdę powodzenie wdrożenia zależy w dużym stopniu od dobrej woli i zaangażowania ludzi.

W rzeczywistości natomiast w większym stopniu niż respondenci przewidują wdrożenie BSC rozwiązuje inne problemy np. problemy komunikacyjne.

tl_files/baza_wiedzy/artykuly/korzysci z bsc (5).jpg

Wszystkie firmy, które wdrożyły BSC poleciłyby wdrożenie tego systemu innym organizacjom!

Z naszego doświadczenia wynika, że BSC sprawdza się w każdym przedsiębiorstwie, jednak nie w każdym powinno być wykorzystane jednakowo i w tym samym zakresie.

Należy jednak dodać, iż pojawienie się wszystkich wymienionych powyżej korzyści będzie zależało od zakresu systemu BSC, na którego wdrożenie firma się zdecyduje. Powyżej wymieniona lista korzyści powinna wystąpić w sytuacji pełnego wdrożenia systemu BSC.

Pomiń nawigacje

Wróć do kategorii "Balanced Scorecard (BSC) +KPI"

 
Pomiń nawigacje

Seminaria

  • Zarządzanie wartością firmy - Value Based Management. Koncepcja i narzędzia
  • Balanced Scorecard. Budowa i wdrożenie strategii w oparciu o system Kart Wyników i KPI
 
Pomiń nawigacje

Warto zobaczyć

  • W jaki sposób polscy menedżerowie postrzegają system BSC?
  • Jakie są największe bariery i wyzwania związane z wdrożeniem systemu BSC?
  • Balanced Scorecard - system zarządzania strategią czy narzędzie controllingowe?
  • Czy skorzystać ze wsparcia systemu BSC w postaci narzędzia informatycznego?
  • W jaki sposób polscy menedżerowie wdrażają system BSC?
  • Dlaczego firmy popadają w kryzys finansowy i jak go uniknąć?
  • Czym się różni system zarządzania z wykorzystaniem KPI od systemu Balanced Scorecard?
  • Jakie są główne różnice pomiędzy systemem MBO a systemem Balanced Scorecard?
  • Kto powinien nadzorować wdrożenie BSC w firmie?
  • Wieża Babel w gronie Top Managementu. Jak poprawić zarządzanie niejednorodnym zespołem?
  • Ile celów i mierników powinna zawierać Strategiczna Karta Wyników przedsiębiorstwa?
  • Czy wszystkie mierniki ze Strategicznej Karty Wyników Spółki powinny znaleźć się w Kartach Wyników menedżerów działów?
  • Co powinna zawierać strategia i jaki powinien być jej poziom szczegółowości?
  • Czy wdrożenie BSC w przedsiębiorstwie wymaga jasno sformułowanej i kompletnej strategii?
 

Ponad 20 lat działalności

Projekty doradcze 150 projektów doradczych
Sesje i szkolenia 1500 sesji strategicznych, szkoleń otwartych i zamkniętych
Klienci 2000 klientów, w tym 60% z listy Top 500 "Rzeczypospolitej"
Uczestnicy 20000 uczestników szkoleń seminariów i warsztatów
Polecenia 96% poleca nasze usługi
Pomiń nawigacje
  • Doradztwo

    • Budowa strategii (KPI)
    • Balanced Scorecard (BSC)
    • Management by Objectives (MBO)
    • Value Based Management (VBM)
    • Strategia rynkowa i polityka handlowa
    • Metodyka realizacji projektów doradczych
    • Przygotowanie do budowy i wdrożenia strategii
    • Zespół doradców FIG Polska
    • Dlaczego warto pracować z FIG Polska?
    • Referencje
  • O seminariach

    • Seminaria i szkolenia cykliczne
    • Seminaria i szkolenia zamknięte
    • Akademia Zarządzania Strategicznego
    • Gra strategiczna Horyzont Businnes Play
    • Executive program
    • Moduły tematyczne
    • Dlaczego warto wybrać programy FIG Polska?
    • Które seminarium wybrać?
    • Rejestracja
    • Informacje organizacyjne
    • Terminarz
 

Francuski Instytut Gospodarki
Polska Sp. z o.o.

 
POLITYKA PRYWATNOŚCI
ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa
tel.: 22 823 42 83, fax: 22 823 99 13
biuro@figpolska.pl
NIP: 5251562318 KRS: 0000159975 REGON: 012323640

ISO 9001Polska Izba Firm Szkoleniowych

Agencja Interaktywna Migomedia

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce.

zamknij