Francuski Instytut Gospodarki Polska
22 823 42 83 Facebook LinkedIn
  • Francuski Instytut Gospodarki Polska EN
Wyniki wyszukiwania
Pomiń nawigacje
  • FIG Polska
  • Doradztwo
    X
    • Zakres usług
      • Strategia
      • Sprzedaż i marketing
      • Finanse
      • Organizacja i zarządzanie
    • TOP 5 - nasza specjalność w doradztwie
      • Budowa strategii rozwojowych i naprawczych
      • Wdrożenie strategii wg Balanced Scorecard
      • System zarządzania przez KPI i Action Plan
      • System zarządzania przez cele (MBO)
      • Strategia rynkowa i polityka handlowa
    • Przygotowanie do budowy i wdrożenia strategii
    • Metodyka realizacji projektów doradczych
    • Dlaczego warto pracować z FIG Polska?
    • Referencje i opinie naszych Klientów
    • Zespół doradców
    • Realizacja usług z dofinansowaniem
  • Szkolenia
    X
    • Zarządzanie strategiczne
      • Metodyka budowy strategii firmy
      • Zarządzanie wartością firmy - VBM
      • Wdrożenie strategii i KPI- Balanced Scorecard
      • Kaskadowanie celów i KPI Action Plan
      • Komunikacja strategii i przywództwo
      • Strategiczne zarządzanie rynkami
      • Strategiczne zarządzanie zakupami
      • Strategiczne zarządzanie HR
      • Fuzje i przejęcia
      • KPI Professional
      • OKR Professional
    • Zarządzanie finansami
      • Finanse dla Zarządzających niefinansistów cz.1
      • Finanse dla Zarządzających niefinansistów cz.2
      • Corporate Finance
      • Analiza i diagnoza finansowa
      • Controlling - systemy informacji zarządczej
      • Zarządzanie cash flow i kapitałem obrotowym
      • Finansowa ocena projektów biznesowych
      • Finansowanie rozwoju firmy
      • Prezentacja informacji finansowych
      • Wycena przedsiębiorstw
    • Zarządzanie efektywnością
      • Przywództwo w otoczeniu VUCA
      • Zarządzanie przez cele (MBO)
      • Zarządzanie cenami - Pricing
      • Negocjacje w biznesie
      • Odpowiedzialność prawna zarządów
      • Inteligentna restrukturyzacja
      • Lean Management
      • Zarządzanie projektem
    • Terminarz
    • Moduły tematyczne
    • Akademia Zarządzania Strategicznego
    • Gra strategiczna Horyzont Businnes Play
    • Realizacja usług z dofinansowaniem
    • TOP 5 - nasza specjalność w szkoleniach
  • Klienci
  • Eksperci
  • Aktualności
  • Baza wiedzy
    X
    Pomiń nawigacje
    • Zarządzanie - koncepcje, wskazówki oraz przykłady z naszej praktyki biznesowej
      Strategia firmy Ostatnio dodane:

      Zobacz więcej artykułów

      Balanced Scorecard (BSC) +KPI Ostatnio dodane:

      Zobacz więcej artykułów

      Value Based Management (VBM) Ostatnio dodane:

      Zobacz więcej artykułów

      Management by Objectives (MBO) Ostatnio dodane:

      Zobacz więcej artykułów

      Marketing i sprzedaż
      Finanse przedsiębiorstwa Ostatnio dodane:

      Zobacz więcej artykułów

      Organizacja i zarządzanie Ostatnio dodane:

      Zobacz więcej artykułów

    • Pytania do eksperta Ostatnio dodane:
      • Co zrobić, gdy klient strategiczny, okazuje się klientem nierentownym?
      • Obowiązkowe czynności przy łączeniu się spółek
      • Analiza pasma cenowego

      Zobacz więcej artykułów

    • Test wiedzy finansowej menedżera
    • Sukcesy polskich przedsiębiorstw - case studies Ostatnio dodane:
      • Monnari - Polski Feniks
      • Fakro - historia polskiej innowacyjności
      • Polskie kosmetyki podbiają świat! Historia sukcesu marki Inglot

      Zobacz więcej artykułów

    • Dane i wskaźniki ekonomiczne Ostatnio dodane:
      • Marzec 2019
      • Sierpień 2018
      • Kwiecień 2017

      Zobacz więcej artykułów

    • 50 największych szefów przedsiębiorstw w historii gospodarki przemysłowej Ostatnio dodane:
      • Genialni Wizjonerzy
      • Wirtuozi innowacji
      • Mistrzowie strategii

      Zobacz więcej artykułów

     
  • Kontakt
 

Menu

Pomiń nawigacje
  • FIG Polska
  • Doradztwo
    • Zakres usług
      • Strategia
        • Audyt strategiczny
        • Budowa strategii rozwojowych i naprawczych
        • Wdrożenie strategii (Balanced Scorecard)
        • Value Based Management (VBM)
        • Komunikacja strategii
        • Budowa systemu zarządzania przez KPI’e i Action Plan
        • Nadzór nad wdrożeniem strategii: przeglądy strategiczne
      • Sprzedaż i marketing
        • Strategie marketingowe
        • Strategie i polityki cenowe
        • Polityka handlowa
        • Efektywność sprzedaży
      • Finanse
        • Restrukturyzacja kosztów
        • Biznes plan
        • Controlling i budżetowanie
        • Ocena projektów inwestycyjnych
      • Organizacja i zarządzanie
        • Struktury organizacyjne
        • Budowa i wdrożenie systemu MBO
        • Systemy motywacyjne oparte na BSC, VBM, MBO
        • Biuro projektów strategicznych
    • TOP 5 - nasza specjalność w doradztwie
      • Budowa strategii rozwojowych i naprawczych
      • Wdrożenie strategii wg Balanced Scorecard
      • System zarządzania przez KPI i Action Plan
      • System zarządzania przez cele (MBO)
      • Strategia rynkowa i polityka handlowa
    • Przygotowanie do budowy i wdrożenia strategii
    • Metodyka realizacji projektów doradczych
    • Dlaczego warto pracować z FIG Polska?
    • Referencje i opinie naszych Klientów
    • Zespół doradców
    • Realizacja usług z dofinansowaniem
  • Szkolenia
    • Zarządzanie strategiczne
      • Metodyka budowy strategii firmy
      • Zarządzanie wartością firmy - VBM
      • Wdrożenie strategii i KPI- Balanced Scorecard
      • Kaskadowanie celów i KPI Action Plan
      • Komunikacja strategii i przywództwo
      • Strategiczne zarządzanie rynkami
      • Strategiczne zarządzanie zakupami
      • Strategiczne zarządzanie HR
      • Fuzje i przejęcia
      • KPI Professional
      • OKR Professional
    • Zarządzanie finansami
      • Finanse dla Zarządzających niefinansistów cz.1
      • Finanse dla Zarządzających niefinansistów cz.2
      • Corporate Finance
      • Analiza i diagnoza finansowa
      • Controlling - systemy informacji zarządczej
      • Zarządzanie cash flow i kapitałem obrotowym
      • Finansowa ocena projektów biznesowych
      • Finansowanie rozwoju firmy
      • Prezentacja informacji finansowych
      • Wycena przedsiębiorstw
    • Zarządzanie efektywnością
      • Przywództwo w otoczeniu VUCA
      • Zarządzanie przez cele (MBO)
      • Zarządzanie cenami - Pricing
      • Negocjacje w biznesie
      • Odpowiedzialność prawna zarządów
      • Inteligentna restrukturyzacja
      • Lean Management
      • Zarządzanie projektem
    • Terminarz
    • Moduły tematyczne
    • Akademia Zarządzania Strategicznego
    • Gra strategiczna Horyzont Businnes Play
    • Realizacja usług z dofinansowaniem
    • TOP 5 - nasza specjalność w szkoleniach
  • Klienci
  • Eksperci
  • Aktualności
  • Baza wiedzy
    • Zarządzanie - koncepcje, wskazówki oraz przykłady z naszej praktyki biznesowej
      • Strategia firmy
        • Siła słowa – komunikacja strategii od podszewki
        • Czy istnieją sposoby na ograniczenie kosztów w przemyśle inną drogą niż poprzez redukcję zatrudnienia, czy obniżenie jakości?
        • Dlaczego firmy popadają w kryzys finansowy i jak go uniknąć?
        • Jak przezwyciężyć kryzys?
        • Co zrobić, kiedy firma znajdzie się w kryzysie?
        • Jak sprawić, by nasza analiza strategiczna nie podzieliła losu wielu innych lądujących w koszu? 10 praktycznych wskazówek.
      • Balanced Scorecard (BSC) +KPI
        • Realizujemy strategię! Skąd to wiemy? Jak właściwie oceniać poziom realizacji celów strategicznych organizacji?
        • Balanced Scorecard - system zarządzania strategią czy narzędzie controllingowe?
        • Jakie są korzyści z wdrożenia BSC?
        • Czy skorzystać ze wsparcia systemu BSC w postaci narzędzia informatycznego?
        • Jakie są największe bariery i wyzwania związane z wdrożeniem systemu BSC?
        • Kto powinien nadzorować wdrożenie BSC w firmie?
        • Czy wdrożenie BSC w przedsiębiorstwie wymaga jasno sformułowanej i kompletnej strategii?
        • W jaki sposób polscy menedżerowie wdrażają system BSC?
        • W jaki sposób polscy menedżerowie postrzegają system BSC?
        • Jakie są główne różnice pomiędzy systemem MBO a systemem Balanced Scorecard?
        • Czym się różni system zarządzania z wykorzystaniem KPI od systemu Balanced Scorecard?
      • Value Based Management (VBM)
        • Strategia wzrostu wartości firmy. Krótki przewodnik po czynnikach wpływających na wartość firmy
        • Jak wykorzystać parametr EVA do podejmowania decyzji?
        • EVA, kontrowersyjna czy praktyczna?
        • Jak zwiększyć wartość firmy? Value Based Management (część 1)
        • Jak zwiększyć wartość firmy? Value Based Management (część 2)
        • W jaki sposób menedżerowie w Polsce postrzegają system VBM
      • Management by Objectives (MBO)
        • Czy kuszą nas tylko pieniądze? Fenomen motywacyjnej siły systemu zarządzania przez cele (Management by Objectives – MBO)
        • Jak postawić do pionu Pion Sprzedaży? Błędy w tradycyjnych systemach premiowania
        • Zarządzanie przez cele? Sposób na wyzwolenie energii i kreatywności pracowników
        • MBO - sposób na racjonalne zarządzanie kosztami wynagrodzeń
      • Marketing i sprzedaż
        • NPS – wskaźnik nie tylko modny, ale i przydatny!
        • Co sprzedają firmy, a co kupują klienci?
      • Finanse przedsiębiorstwa
        • Jak przygotować prezentację (nie tylko) finansową, która trafi do odbiorców? 10 praktycznych wskazówek
        • Czy sprawozdanie księgowe może być źródłem danych do analizy finansowej?
        • Jak utrzymać dobre wyniki finansowe również w czasach kryzysu?
        • Jakie wskaźniki finansowe powinniśmy monitorować, aby sprawnie zarządzać firmą?
        • Jak poprawić wyniki restrukturyzując przedsiębiorstwo?
        • Jak zadbać o płynność w czasach kryzysu?
        • Jak ocenić sytuację firmy w oparciu o wskaźniki finansowe? Tajemnica modelu Du Ponta w prostych schematach wg FIG Polska.
      • Organizacja i zarządzanie
        • Efektywność organizacji
        • Kij i marchewka, czyli przepis na motywacyjną klęskę
        • Kiedy wdrożyć zarządzanie projektami?
        • Wartości organizacji – narzędzie kształtowania oczekiwanych postaw i zachowań
        • Kto ma dbać o rozwój najcenniejszego zasobu w każdej organizacji? Nowoczesny HR.
        • Proces zarządzania zmianą
        • Zwycięzcy też bywają samotni...
        • Wieża Babel w gronie Top Managementu. Jak poprawić zarządzanie niejednorodnym zespołem?
    • Pytania do eksperta
      • Co zrobić, gdy klient strategiczny, okazuje się klientem nierentownym?
      • Obowiązkowe czynności przy łączeniu się spółek
      • Analiza pasma cenowego
      • Mierzyć trudno mierzalne, czyli jak dobrać KPI do celów w perspektywie „Wiedzy i Rozwoju” Strategicznej Karty Wyników? Czy można rzetelnie ocenić jakość współpracy w organizacji?
      • Strategia niskich cen
      • Jak wyznaczyć cele i KPI dla kierowników działów (poziom n-2), aby motywowały do osiągania celów indywidualnych, jak i celów wynikających ze strategii firmy?
      • Czy system Balanced Scorecard powinien być wdrażany przez Dział Kontrolingu?
      • Czy przy definiowaniu wskaźników oceny efektywności zarządzania można korzystać z gotowej bazy wskaźników KPI?
      • Analiza realizacji celów z wykorzystaniem mapy celów strategicznych
      • W jaki sposób wyznaczać cele dla osób z działów wsparcia?
      • Czy wszystkie mierniki ze Strategicznej Karty Wyników Spółki powinny znaleźć się w Kartach Wyników menedżerów działów?
      • Ile celów i mierników powinna zawierać Strategiczna Karta Wyników przedsiębiorstwa?
      • Jak skutecznie odpowiedzieć na wojnę cenową?
      • Jak dokonać wyceny metodą porównawczą spółek nienotowanych na giełdzie?
      • Jaka jest różnica między nakładem inwestycyjnym i kosztem w projekcie inwestycyjnym?
      • Kłopoty z realizacją projektu
      • Co powinna zawierać strategia i jaki powinien być jej poziom szczegółowości?
      • Praktyczne zasady przygotowania i przeprowadzenia udanej prezentacji finansowej
    • Test wiedzy finansowej menedżera
    • Sukcesy polskich przedsiębiorstw - case studies
      • Monnari - Polski Feniks
      • Fakro - historia polskiej innowacyjności
      • Polskie kosmetyki podbiają świat! Historia sukcesu marki Inglot
      • Gra warta świeczki - historia CD Projekt
    • Dane i wskaźniki ekonomiczne
      • Marzec 2019
      • Sierpień 2018
      • Kwiecień 2017
      • Styczeń 2017
      • Październik 2016
      • Lipiec 2016
      • Kwiecień 2016
      • Styczeń 2016
      • Wrzesień 2015
      • Maj 2015
      • Wrzesień 2014
      • Kwiecień 2014
      • Marzec 2014
    • 50 największych szefów przedsiębiorstw w historii gospodarki przemysłowej
      • Genialni Wizjonerzy
      • Wirtuozi innowacji
      • Mistrzowie strategii
      • Doskonali organizatorzy
      • Geniusze marketingu
      • Wielcy uzdrowiciele przedsiębiorstw
  • Kontakt
 
Francuski Instytut Gospodarki Polska Szkolenia Zarządzanie strategiczne Metodyka budowy strategii firmy

Jak zbudować strategię rozwoju firmy? Metodyka "krok po kroku" i narzędzia

Pomiń nawigacje Program  
Wydrukuj
Pomiń nawigacje
x
Powiadom
 
  • Najbliższe seminarium:
    17-18-19.03.2020
  • Czas trwania:
    3 dni
  • Cena netto:
    4 250 zł
  • Rabat:

    10% do 17.01.2020

  • Lokalizacja:
    Radisson Blu Sobieski / Golden Tulip (mapa)
Pomiń nawigacje Zapisz się  
Edyta Bartosiewicz
zgloszenia@figpolska.pl
22 823 42 83


Zapytaj o szkolenie zamknięte
biuro@figpolska.pl

+48 22 823 42 83
Pomiń nawigacje  

Seminarium prezentuje spójną metodykę budowy strategii stosowaną przez liderów rynkowych w zmiennym otoczeniu. Proces budowy strategii obejmuje identyfikację kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa, wskazuje właściwy dobór metod analiz strategicznych, w tym nowe podejście do skwantyfikowanych analiz makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego i wnętrza firmy. Uczestnicy opanują proces wyboru "kluczowych dźwigni rozwoju" firmy oraz działań służących poprawie efektywności. Prowadzący eksperci, autorzy wielu strategii znanych polskich i zagranicznych przedsiębiorstw, podzielą się doświadczeniami w zakresie właściwego wyboru wizji i misji, definiowania celów, wyborów strategii oraz budowy biznesplanów finansowych, weryfikujących wartość strategii. Seminarium przygotowuje Uczestników do wdrożenia strategii wzrostu wartości przedsiębiorstwa z wykorzystaniem modelu VBM oraz systemu Balanced Scorecard. 

Cele seminarium
  1. Opanowanie sprawdzonej metodyki budowy strategii, stosowanej przez liderów rynkowych.
  2. Poznanie technik i metod analizy strategicznej. 
  3. Opanowanie procesu diagnozy strategicznej jako podstawy wyborów strategicznych.
  4. Poznanie procesu formułowania celów i strategii głównej oraz strategii w różnych obszarach przedsiębiorstwa.
  5. Opanowanie modelowych strategii konkurowania na rynku.
  6. Poznanie narzędzi opisujących strategię.
  7. Zdobycie wiedzy nt. weryfikacji jakości strategii za pomocą biznesplanu finansowego.
Program
Pierwszy dzień (9.00 - 17.00) – Czynniki decydujące o sukcesie strategii
  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Jak zidentyfikować źródła trwałego sukcesu przedsiębiorstwa? Przykłady strategii sukcesu.
    Przykłady
  3. Czym jest strategia firmy i co tworzy jej wyjątkowość?
    Dyskusja moderowana i ćwiczenie
  4. Etapy budowy strategii firmy. Co zawiera strategia firmy?      
  5. Rola zarządu i top managementu w wyborze, budowie i wdrażaniu strategii.
    „Best practice” doradztwa strategicznego
  6. Strategia grupy kapitałowej a jednostek biznesowych. Czym się różnią? Typy i zadania spółek holdingowych.
    Przykłady
  7. Zmieniające się otoczenie jako układ szans i zagrożeń. Jak analizować trendy i zjawiska oraz wyciągnąć z nich właściwe wnioski?
    Ćwiczenie
  8. Jak ocenić pozycję konkurencyjną firmy? Skwantyfikowana Analiza Strategiczna (SAS) oparta na prognozach.
    8.1.  Z kim konkurujemy? Badanie struktury rynku z wykorzystaniem „Map Grup Strategicznych” i „Modelu oceny sił konkurencji”.
    8.2.  Jak odkrywać szanse płynące z rynków? Analiza otoczenia, pomiar wielkości oraz wartości rynków / segmentów (badania ilościowe).
    8.3.  Kluczowe Czynniki Sukcesu (KCS) w branży. Jak ocenić naszą firmę na tle konkurentów? Wybór metod i zakresu analizy.
    8.4.  Jak ocenić zdolność firmy do kształtowania przewagi konkurencyjnej? Wykorzystanie wskaźników – KPI’ ów i benchmarków w analizie wewnętrznej firmy.
    Case study, Ćwiczenia
  9. Bilans strategiczny na podstawie skwantyfikowanej analizy strategicznej – zalecane strategie.
  10. Podsumowanie dnia.
Drugi dzień (9.00 - 17.00) – Sztuka wyboru strategii rynkowo-produktowych
  1. Powtórzenie zagadnień z pierwszego dnia seminarium.
  2. Diagnoza strategiczna, czyli jakie możliwości posiada moja firma na rynku? Definiowanie propozycji działań rozwojowych wykorzystując szanse płynące z otoczenia i mocne strony firmy (Key Leverage Point) oraz propozycji działań naprawczych i poprawy efektywności uwzględniając zagrożenia płynące z otoczenia i słabe strony przedsiębiorstwa (Business Implications).
    Ćwiczenie
  3. Wybór tematów strategicznych w oparciu o diagnozę strategiczną.
    Ćwiczenie
  4. Jakwyrazić aspiracje przedsiębiorstwa? Definiowanie wizji przedsiębiorstwa.
    Ćwiczenie
  5. Jak ukierunkować myślenie strategiczne i zmienić orientację firmy? Definiowanie misji i wartości organizacji.
    Ćwiczenie
  6. Jak powiązać wizję firmy z celami finansowymi?  Formułowanie strategicznych celów finansowych zgodnych z metodyką SMART oraz spełniających oczekiwania akcjonariuszy i innych interesariuszy.
    Ćwiczenie
  7. Strategie stymulowania wyników finansowych: strategie wzrostu, efektywności i kombinowane. Poszukiwanie źródeł wzrostu i poprawy wyników finansowych.
    Przykłady
  8. Cele rynkowe i miary ich realizacji (KPI).
  9. Strategie rynkowe. Które rynki / segmenty gwarantują sukces biznesowy i finansowy? Scenariusze i opcje strategiczne oraz kryteria ich oceny.
    9.1.  Segmentacja i strategiczne wybory rynków docelowych (target groups).
    9.2.  Identyfikacja Inicjatyw Strategicznych w obszarach rynkowych.
    Ćwiczenie
  10. Strategia produktowa. Jak zbudować atrakcyjne portfolio produktów? Kryteria oceny atrakcyjności produktów i usług.
    10.1.    Strategia B+R w zarządzaniu innowacjami.
    Ćwiczenie
  11. Jak zwiększyć jednocześnie sprzedaż i marże? Budowa propozycji wartości dla strategicznych grup klientów opartych na wyróżnikach z wykorzystaniem Macierzy Wartości.
    Warsztat
  12. Wyróżniki konkurencyjne a strategia konkurowania na rynkach: przywództwa dzięki innowacjom, zażyłości z klientami lub doskonałości operacyjnej.
    Przykłady
  13. Podsumowanie dnia.
Trzeci dzień (9.00 - 16.00) – Budowa modelu biznesowego i programów działań
  1. Powtórzenie zagadnień z drugiego dnia seminarium.
  2. Wyróżniki konkurencyjne a model biznesowy. Które procesy w organizacji budują przewagi konkurencyjne? Wybór unikalnego modelu biznesowego opartego na łańcuchu wartości.
    2.1.  Wybór celów i projektów strategicznych gwarantujących dostarczanie wartości klientom przy optymalnych kosztach.
    2.2.  Kiedy budować strategie funkcjonalne? Analiza łańcucha wartości.
    Ćwiczenie
  3. Strategiczne zasoby i kompetencje firmy jako czynniki warunkujące powodzenie strategii rozwoju firmy.
    3.1.  Które kompetencje i umiejętności rozwijać, aby osiągnąć trwały sukces finansowy?
    Ćwiczenie
  4. Jak opracować „Program Strategicznych Działań” gwarantujący osiągnięcie celów strategicznych?
    Przykłady z praktyki
  5. Mapa strategii jako narzędzie opisujące strategię w formie zbioru celów powiązanych w związki przyczynowo skutkowe.
    Ćwiczenie
  6. Jak sprawdzić, czy strategia buduje czy niszczy wartość firmy? Biznesplan finansowy jako narzędzie pomiaru wartości strategii.
    Ćwiczenie
  7. Wprowadzenie do Balanced Scorecard jako narzędzia implementacji strategii wzrostu wartości firmy.
  8. Najczęstsze błędy w procesie budowy i wdrażania strategii. Jak ich unikać?
    Doświadczenia z biznesu
  9. Podsumowanie zajęć.
Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do budowy strategii rozwoju firm dzięki poznaniu metodyki i narzędzi sprawdzonych w praktyce doradczej FIG Polska.

Po ukończeniu szkolenia Uczestnik będzie znał proces budowy strategii firmy oraz będzie potrafił m.in.:

  1. Przeprowadzić analizy strategiczne,
  2. Przeprowadzić diagnozę strategiczną w formie wniosków KLP/BI,
  3. Sformułować misję, wizję i wartości firmy,
  4. Sformułować i ustrukturyzować cele finansowe i biznesowe,
  5. Sformułować strategię główną oraz strategie w różnych obszarach przedsiębiorstwa,
  6. Zastosować różne strategie konkurowania na rynku,
  7. Zweryfikować jakość strategii w oparciu o model finansowy DCF.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie budowy strategii.

Prowadzący
Tadeusz Woźniak
Tadeusz Woźniak

Ekspert w zakresie zarządzania finansowego, marketingowego i strategicznego, w polskich, jak i zagranicznych przedsiębiorstwach.

Zobacz

Piotr Szpindler

Ekspert wspierający tworzenie wartości firm oraz budowę ich przewagi konkurencyjnej poprzez efektywną identyfikację możliwości rozwojowych, inicjowanie kierunków poszerzania działalności, współtworzenie i implementację strategii biznesowych.

Zobacz

Zapisz się
Pomiń nawigacje
 
Referencje

Seminarium wysoko ocenił i poleciłby:

  • BANK DNB NORD POLSKA S A Członek Zarządu ds. strategii
  • BANK ZACHODNI WBK S A Dyrektor Obszaru Skarbu
  • BAZY I SYSTEMY BANKOWE SP Z O O Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży
  • BONAIR S A Prezes Zarządu
  • BUDLEX S A Prezes Zarządu
  • CEDERROTH POLSKA S A Dyrektor Finansowy
  • CENTRUM KOMPUTEROWE ZETO S A Prezes Zarządu
  • CERAMIKA PARADYŻ SP Z O O Członek Rady Nadzorczej
  • FAM GRUPA KAPITAŁOWA S A Prezes Zarządu
  • FENICE POLAND SP Z O O Dyrektor ds. finansowych
  • GAMBIT LUBAWKA SP Z O O Prezes Zarządu
  • GENERALI FINANCE SP Z O O Członek Zarządu ds. ubezpieczeń grupowych
  • GRUPA INCO  S A Dyrektor Działu Kontrolingu i Finansów
  • GRUPA SILIKATY SP Z O O Prezes Zarządu
  • ING BANK ŚLĄSKI S A Dyrektor ds. Strategii i Relacji Inwestorskich
  • KRAJOWY DEPOZYT PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH S A Wicedyrektor
  • KZWM OGNIOCHRON S A Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny
  • MEBELPLAST S A Prezes Zarządu
  • NAVO POLSKA GRUPA DYSTRYBUCYJNA SP Z O O Prezes Zarządu / Dyrektor Spółki
  • OPERATOR GAZOCIĄGÓW PRZESYŁOWYCH GAZ SYSTEM S A Prezes Zarządu
  • PAGED S A Prezes Zarządu
  • PHOENIX CONTACT SP Z O O Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny
  • POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ S A  HOLDING Członek zarządu Dyrektor ds. finansowych
  • QUMAK - SEKOM S A Prezes Zarządu
  • REAL SP Z O O SP K Dyrektor Pionu HR
  • ROTO FRANK OKUCIA BUDOWLANE SP Z O O Prezes Zarządu
  • TAURON SPRZEDAŻ GZE SP Z O O Wicedyrektor ds Controllingu i Finansów
  • TROPS COATINGS SP Z O O Prezes Zarządu
  • WIKA POLSKA S A Dyrektor ds. Finansów i Administracji
  • WORK SERVICE S A Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Finansowy
  • YAWAL S A Prezes Zarządu
  • ZAKŁADY AZOTOWE PUŁAWY S A Szef Biura Strategii
  • ZAKŁADY TŁUSZCZOWE KRUSZWICA S A Prezes Zarządu
Atuty programu FIG Polska
  • Autorski program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowaniu i wdrożeniach strategii przedsiębiorstw.

  • Metodyka wykorzystana z sukcesem przez FIG Polska do opracowania i wdrożenia ponad 150 strategii w polskich i zagranicznych przedsiębiorstwach.
  • Praktyczny charakter zajęć: prezentacja metodyki budowy strategii na podstawie „case study” oraz licznych przykładów z wielu branż.
  • Udostępnione liczne formatki i modele dokumentów umożliwiające szybkie ich wykorzystanie we własnej organizacji.
  • Inspirujące rozwiązania z innych branż, w tym z rynku polskiego.
  • Udział w tym seminarium to najlepszy sposób, by zwiększyć szanse na sukces firmy oraz osobisty i ugruntować pozycję profesjonalisty w gronie TOP Managementu.
Kto powinien wziąć udział

Właściciele firm, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, inwestycji, strategii, rozwoju, R&D, produkcji, sprzedaży i marketingu, logistyki i zakupów, IT, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, menedżerowie odpowiedzialni za budowę i nadzór nad realizacją strategii firmy, dyrektorzy personalni i HR.

Jakie problemy rozwiązuje

Rekomendowane do realizacji w firmach:

  • które chcą przygotować własne zespoły do samodzielnego opracowania strategii np. w sytuacji ograniczeń budżetowych lub gdy zaangażowanie autorów będzie sprzyjało wdrożeniu
  • w których do procesów budowy i aktualizacji prac nad strategią dotychczas nie podchodziło się w sposób systemowy
  • w sytuacji, gdy Zarządy nie mają zgody Właścicieli i RN na skorzystanie z profesjonalnych firm doradczych

Seminarium:

  • sprzyja wyrównaniu poziomu wiedzy dyrektorskiej, uwspólnianiu języka oraz podnosi merytoryczny poziom dyskusji menadżerskich
  • przyczynia się do wzrostu zaangażowania zespołu kluczowych menedżerów
  • integruje najwyższą kadrę menedżerską wokół procesów formułowania i wdrożenia strategii
  • ułatwia prezesowi koordynowanie prac i umożliwia pełne delegowanie zadań
  • pozwala zrozumieć całokształt prac związanych ze strategią, zawiera wskazówki i jest swoistą check listą


Szczególnie polecane:

  • nowo mianowanym prezesom, gdy kluczowym zadaniem jest samodzielne opracowanie strategii
  • prezesom, którzy nie mają doświadczenia branżowego pozwala w krótkim czasie poznać specyfikę branży, czynniki sukcesu oraz zagrożenia..
  • menedżerom, którzy aspirują do zajmowania najwyższych stanowisk lub menedżerom, którzy chcą prowadzić profesjonalne dyskusje na najwyższym poziomie merytorycznym z  Zarządem


Program stanowi memento adresowane do klienta, który pragnie stać się bardziej efektywny w dziedzinie wyboru i korzystania z usług konsultantów zewnętrznych.

Inspiracje

Wraz z nadejściem 4-ej rewolucji przemysłowej wszystkie firmy powinny na nowo przemyśleć swoje strategie. Podstawą przemysłu 4.0 jest łączenie ze sobą maszyn, systemów, procesów i wyrobów w „inteligentne” sieci, które same siebie nadzorują. Oznacza to ogromną liczbę urządzeń wysyłających potężne ilości danych, odbierających je i wykonujących polecenia. Digitalizacja procesów pozwala nie tylko poprawić wydajność i jakość produktów ale poprzez procesy integracji może doprowadzić do  zmniejszenia zapotrzebowania na surowce, poprawę wydajności materiałowej i w konsekwencji obniżyć koszy i zwiększyć rentowność działalności. Dotychczas, głównymi źródłami przewagi konkurencyjnej wielu polskich przedsiębiorstw były niskie koszty pracy, wysoka jakość produktów i obsługi klienta oraz atrakcyjny poziom cen. W wielu firmach, wraz z rosnącą konkurencją następuje destrukcja marż. Prezentowana metodyka budowy strategii pokazuje, jak opracować strategię i jak ją przygotować do skutecznego wdrożenia w warunkach transformacji.

Zobacz także
  • Zarządzanie wdrożeniem strategii w oparciu o cele strategiczne i KPI.
  • Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa - Value Based Management. Metodyka i narzędzia
  • Marketing strategiczny. Metodyka i narzędzia budowy sukcesu rynkowego
Pomiń nawigacje

Zobacz pozostałe szkolenia FIG

  • Zarządzanie strategiczne
  • Zarządzanie finansami
  • Zarządzanie efektywnością
  • Metodyka budowy strategii firmy Zobacz
  • Zarządzanie wartością firmy - VBM Zobacz
  • tl_files/grafiki/ico_calendar.png

    Terminarz

    Zobacz
  • Wdrożenie strategii i KPI- Balanced Scorecard Zobacz
  • Kaskadowanie celów i KPI Action Plan Zobacz
  • Komunikacja strategii i przywództwo Zobacz
  • Strategiczne zarządzanie rynkami Zobacz
  • Strategiczne zarządzanie zakupami Zobacz
  • Strategiczne zarządzanie HR Zobacz
  • Fuzje i przejęcia Zobacz
  • KPI Professional Zobacz
  • OKR Professional Zobacz
  • tl_files/grafiki/ico_hands.png

    Akademia Zarządzania Strategicznego

    Zobacz
  • Finanse dla Zarządzających niefinansistów cz.1 Zobacz
  • Finanse dla Zarządzających niefinansistów cz.2 Zobacz
  • tl_files/grafiki/ico_calendar.png

    Terminarz

    Zobacz
  • Corporate Finance Zobacz
  • Analiza i diagnoza finansowa Zobacz
  • Controlling - systemy informacji zarządczej Zobacz
  • Zarządzanie cash flow i kapitałem obrotowym Zobacz
  • Finansowa ocena projektów biznesowych Zobacz
  • Finansowanie rozwoju firmy Zobacz
  • Prezentacja informacji finansowych Zobacz
  • Wycena przedsiębiorstw Zobacz
  • Przywództwo w otoczeniu VUCA Zobacz
  • Zarządzanie przez cele (MBO) Zobacz
  • Zarządzanie cenami - Pricing Zobacz
  • Negocjacje w biznesie Zobacz
  • Odpowiedzialność prawna zarządów Zobacz
  • Inteligentna restrukturyzacja Zobacz
  • Lean Management Zobacz
  • Zarządzanie projektem Zobacz
  • tl_files/grafiki/ico_calendar.png

    Terminarz

    Zobacz
 
U nas zrealizujesz szkolenie
z dofinansowaniem
PARP
Sprawdź szczegóły

Ponad 20 lat działalności

Projekty doradcze 150 projektów doradczych
Sesje i szkolenia 1500 sesji strategicznych, szkoleń otwartych i zamkniętych
Klienci 2000 klientów, w tym 60% z listy Top 500 "Rzeczypospolitej"
Uczestnicy 20000 uczestników szkoleń seminariów i warsztatów
Polecenia 96% poleca nasze usługi
Pomiń nawigacje
  • Doradztwo

    • Budowa strategii (KPI)
    • Balanced Scorecard (BSC)
    • Management by Objectives (MBO)
    • Value Based Management (VBM)
    • Strategia rynkowa i polityka handlowa
    • Metodyka realizacji projektów doradczych
    • Przygotowanie do budowy i wdrożenia strategii
    • Zespół doradców FIG Polska
    • Dlaczego warto pracować z FIG Polska?
    • Referencje
  • O seminariach

    • Seminaria i szkolenia cykliczne
    • Seminaria i szkolenia zamknięte
    • Akademia Zarządzania Strategicznego
    • Gra strategiczna Horyzont Businnes Play
    • Executive program
    • Moduły tematyczne
    • Dlaczego warto wybrać programy FIG Polska?
    • Które seminarium wybrać?
    • Rejestracja
    • Informacje organizacyjne
    • Terminarz
 

Francuski Instytut Gospodarki
Polska Sp. z o.o.

 
POLITYKA PRYWATNOŚCI
ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa
tel.: 22 823 42 83, fax: 22 823 99 13
biuro@figpolska.pl
NIP: 5251562318 KRS: 0000159975 REGON: 012323640

ISO 9001Polska Izba Firm Szkoleniowych

Agencja Interaktywna Migomedia

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce.

zamknij